Ga naar de inhoud

Algemene voorwaarden haartransplantatie

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden haartransplantatie wordt verstaan onder:
Cliënt: de opdrachtgever
De opdrachtnemer: Royal Hair Clinic
Partijen: de opdrachtgever en opdrachtnemer

Artikel 2. Offertes

Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding wordt genoemd. Je ontvangt bij je offerte een Algemene voorwaarden haartransplantatie. De offerte is 14 dagen geldig en zal online en/of op papier aangeboden worden.

Artikel 3. Wijziging van de overeenkomst
3.1

Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.

3.2

Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële consequenties heeft, zal de opdrachtnemer de opdrachtgever hierover van te voren inlichten.

Artikel 4. Geheimhouding

Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de opdrachtgever en of opdrachtnemer is bepaald of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

Artikel 5. Annulering
5.1

Bij verzuim op alle operatieve ingrepen geldt dat het volledige bedrag in rekening wordt gebracht indien men zich niet houdt aan de schriftelijke behandelovereenkomst. 

5.2

De operatieve ingrepen kunnen meer dan 30 dagen van tevoren worden afgezegd/geannuleerd (zonder financiële consequenties). Bij het annuleren van operatieve ingrepen binnen 30 dagen (waarbij de dag van annulering en de dag van de ingreep niet worden meegeteld) wordt 50% van het totaalbedrag in rekening gebracht.

Indien de operatieve ingreep binnen 14 dagen wordt geannuleerd (waarbij de dag van de ingreep niet wordt meegeteld), wordt 100% in rekening gebracht. Behoudens tegenbewijs geldt in deze de administratie van de zorgaanbieder tot het volledige bewijs dat een zodanige afspraak gemaakt was.

5.3

Opzegging of opschorting van de behandelingsovereenkomst is mogelijk indien de cliënt zich onbehoorlijk of onheus gedraagt jegens zorgaanbieder of haar medewerkers of jegens mede cliënten.

5.4

Bij verzuim van het consult, zonder opgave van annulering <24 uur van te voren, wordt het betaalde bedrag van €100,- niet terug geboekt. De cliënt kan een nieuwe consult inplannen waar opnieuw voor betaald moet worden.

Artikel 6. Gebreken – klachttermijnen

6.1

Indien de opdrachtgever een jaar na behandeling geen gehoor geeft op de oproep voor een controleafspraak, kan daarna geen beroep meer gedaan worden op de groeigarantie.

6.2

Klachten over de behandeling dienen door de opdrachtgever direct na ontdekking aan de opdrachtnemer te worden gemeld. De opdrachtgever zal in dergelijke gevallen op korte termijn door de opdrachtnemer worden opgeroepen voor een controleafspraak.

6.3

Indien een klacht gegrond is, zal de opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals opgenomen in de garantie bepalingen.

6.4

Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen dienstverlening niet meer mogelijk of zinvol is, zal de opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn voor het deel dat niet overeenkomst met het overeengekomen behandelbedrag.

Artikel 7. Betaling
7.1

Cliënt zal de betalingen van de behandeling voldoen zoals is overeengekomen. Indien de behandeling buiten de 4 weken van betaling valt dient er 25% aanbetaling te zijn voldaan. In verband met reservering behandeldag. In week 5 voor de behandeldatum zal de restfactuur verzonden worden, welke één week geldig is.

Bij behandeling binnen 4 weken vanaf factuurdatum zal het bedrag ten spoedigste met een maximum van één week voldaan dienen te worden. Hierna zal de behandeldag gereserveerd kunnen worden.

Indien Cliënt om enige reden de afgesproken bedragen niet tijdig kan voldoen, zal Cliënt Zorgaanbieder daarvan onmiddellijk op de hoogte stellen. De betaling dient altijd 4 weken voor aanvang behandeling voldaan te zijn. Anders kan de behandeling geen doorgang plaatsvinden. Tenzij anders afgesproken.

7.2

In geval van niet tijdige betaling is cliënt in verzuim en worden alle betalingsverplichtingen direct opeisbaar. Bij niet tijdig betalen is cliënt schadeplichtig jegens de Zorgaanbieder.

7.3

In geval van niet tijdige betaling is cliënt over het openstaande bedrag vanaf de datum van verzuim, wettelijke rente verschuldigd conform artikel 6:119a Burgerlijk Wetboek. Bovendien worden buitengerechtelijke incassokosten aan cliënt in rekening gebracht conform het incassotarief van de Koninklijke beroepsorganisatie van gerechtsdeurwaarders onverminderd het recht van de Zorgaanbieder op volledige schadevergoeding.

7.4

Kortingen die door de zorgverlener zijn verstrekt aan een cliënt zijn volledig persoonlijk en niet overdraagbaar aan een ander persoon.

ARTIKEL 8. APPARATUUR EN HULPMIDDELEN

Apparatuur
1. De Zorgaanbieder staat er voor in dat alle gebruikte apparatuur geschikt is. Dat houdt in dat het instrumentarium schoon (indien van toepassing steriel) is en dat het apparatuur veilig is conform de richtlijnen die daarvoor bestaan.

Hulpmiddelen
2. De Zorgverlener maakt bij zijn werkzaamheden gebruik van apparatuur en andere medische hulpmiddelen, die zijn geregistreerd en waarvan de herkomst kan worden getraceerd.

ARTIKEL 9. NAZORG

9.1

Cliënt ontvangt uitvoerige schriftelijke instructies voor de periode na de Behandeling en (mondeling) persoonlijke instructies van de Zorgverlener. Door ons wordt er een persoonlijk nazorg plan op maat gemaakt voor iedere cliënt.

9.2

Na de behandeling kan de Cliënt beroep blijven doen op de Zorgverlener, indien Cliënt zich ongemakkelijk voelt of nog vragen heeft. De Zorgaanbieder is op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur daarvoor rechtstreeks bereikbaar via 06-10535254 en buiten deze tijden voor noodsituaties rechtstreeks via de noodtelefoon.

ARTIKEL 10. DOSSIERVORMING EN BEWAARTERMIJN

10.1

De Zorgaanbieder richt een dossier in met betrekking tot de Behandeling van de Cliënt. Voor zover dit voor een goede hulpverlening noodzakelijk is, maakt de Zorgaanbieder aantekeningen van de gegevens over de gezondheid van de Cliënt, de uitgevoerde verrichtingen en neemt zij andere soortgelijke gegevens op in het dossier. De cliënt gegevens worden door de Zorginstelling gedurende 15 jaren bewaard. Deze zijn alleen door u en betrokkenen van de Zorgaanbieder in te zien.

10.2

Door zorgaanbieder worden onder meer in het dossier vastgelegd de bijzondere omstandigheden die voorafgaand aan de behandeling zijn geconstateerd, de eventueel toegediende of gebruikte materialen, de traceerbaarheid van gebruikte materialen, de gebruikte medische hulpmiddelen en de gegevens tijdens de Behandeling.

Tevens worden er aantekeningen gemaakt tijdens de consulten en bevinden er foto’s van vóór en na de Behandeling in het dossier. De gegevens worden vastgelegd in Clinicminds.

10.3

Op verzoek van de cliënt verstrekt de zorgverlener zo spoedig mogelijk inzage en/of een gratis afschrift van het dossier aan de cliënt. Indien een derde inzage in het dossier wenst, dan zal de zorgaanbieder deze alleen verstrekken na schriftelijke toestemming van cliënt.

10.4

Tenzij om eerdere vernietiging schriftelijk is gevraagd, bewaart de Zorgaanbieder het Cliëntendossier gedurende 15 jaren vanaf het moment dat het behandelplan volledig is afgerond.

10.5

De aansprakelijkheid van de Zorgverlener, voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering.

10.6

Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer beperkt tot het met de opdrachtgever afgesproken bedrag, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

10.7

De opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade.

ARTIKEL 11. VERWACHTING ZORGAANBIEDER NAAR PATIËNT

11.1

De Cliënt zal indien gevraagd door de Zorgverlener alle informatie verstrekken over zijn/haar medische voorgeschiedenis en het medicatiegebruik. Cliënt zal meewerken aan het aanleveren/opvragen van medische gegevens die bekend zijn bij andere specialisten waar de Cliënt onder behandeling is (geweest).

11.2

Cliënt heeft zich gerealiseerd dat cosmetische Behandelingen leiden tot verbeteringen maar nooit tot perfectie. Cliënt heeft zijn verwachtingen duidelijk kenbaar gemaakt en de antwoorden van de Zorgverlener meegenomen in de afweging voordat hij/zij deze Behandelingsovereenkomst is aangegaan.

11.3

Cliënt heeft zich gerealiseerd dat tijdens en na de Behandeling infecties en complicaties kunnen optreden. Cliënt heeft voor het aangaan van de Behandelingsovereenkomst een afweging gemaakt dat deze risico’s voldoende opwegen tegen het doel van de Behandeling.

11.4

Tijdens de informatieve fase heeft Zorgverlener duidelijk aangegeven wat Cliënt mag verwachten van de voorgenomen Behandeling. Cliënt realiseert zich dat de Zorgverlener geen resultaat garantie kan geven en zich uitsluitend maximaal dient in te spannen.

11.5

Cliënt heeft het recht de Zorgverlener aan te spreken op verwachtingen en complicaties. Indien de Zorgverlener verzuimd heeft, dient de Zorgverlener dit duidelijk aan Cliënt kenbaar te maken.

Artikel 12. Aansprakelijkheid

Indien de opdrachtnemer aansprakelijk is, dan is die aansprakelijkheid als volgt begrensd:

12.1

De aansprakelijkheid van de opdrachtnemer, voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering.

12.2

Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer beperkt tot het met de opdrachtgever afgesproken bedrag, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

12.3

De opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade.

Artikel 13. Wijziging en vindplaats van de voorwaarden
13.1

Deze voorwaarden zijn aan te vragen bij de opdrachtnemer. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de onderhavige opdracht.

13.2

De website van Royal Hair Clinic is met alle zorg samengesteld. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

13.3

De Algemene Voorwaarden haartransplantatie en de op de website vermelde informatie kunnen door de zorgaanbieder te allen tijde gewijzigd worden.

Algemene voorwaarden haartransplantatie



Voor meer informatie: http://www.haarstichting.nl
Zoekwoorden: haartransplantatie, haartransplantaties, beste haartransplantatie, beste haartransplantaties, resultaten haartransplantatie, haarlijn, FUE methode, kruin, brug, kalende haarlijn, kalende kruin, kalende brug, haaruitval, haarkliniek, haartransplantatie prijzen, haartransplantatie aanbieding, aanbieding haartransplantatie, prijzen haartransplantatie, sapphire methode, haarimplantaten, grafts, oogsten van grafts, informatie haartransplantatie, alles over haartransplantatie

Algemene voorwaarden haartransplantatie